Details

Nieuws

RieslingWeeks 2019

19-02-2019

Voor de negende keer organiseren restaurateurs en wijnhandelaren samen met het Informatiebureau voor Duitse Wijn de RieslingWeeks. Van vrijdag 31 mei t/m zondag 16 juni 2019 staat Duitse wijn centraal in de horeca en wijnwinkel. Doe mee!


  • Grijp de kans om vooral uw bekende en eventuele nieuwe klanten te verrassen met Duitse wijn. 
    Zodra de RieslingWeeks nationaal bekend zijn, kunnen we ons gezamenlijk focussen op nieuwe klanten!
  • Lift mee op de gratis publiciteit voor uw restaurant of winkel.
  • Profiteer als restaurateur van kortingen bij diverse deelnemende wijnhandelaren.
  • Creëer een wijn-spijscombinatie met Duitse wijn en win een wijnreis.
  • Maak gratis gebruik van het Heerlijk reserveringssysteem.

Gun iedereen het genot van een verrukkelijk glas Duitse wijn.

Lees meer over de vele voordelen van deelname aan de RieslingWeeks:

WAAROM RIESLINGWEEKS?
1. Om de consument, te beginnen bij u bestaande klanten, kennis te laten maken met droge en andere Duitse wijn.
Veel consumenten hebben geen idee hoe gevarieerd en veelzijdig Duitse wijn is. U kunt ze verrassen met een glas en een verhaal over bijvoorbeeld de droge, verfrissende Riesling uit Franken, de lichtvoetige, fruitige uit de Mosel of de rijke, krachtige Rieslings uit de Rheingau. Maar ook met een volle Weißburgunder, een kruidige Silvaner of een stoere, rode Spätburgunder. Het Informatiebureau voor Duitse Wijn heeft passende informatie voor u in huis.

2. Om de gastronomische kwaliteiten van Duitse wijn onder de aandacht te brengen.
Duitse wijn drink je als glas op zich en aan tafel. Die gastronomische kant verdient veel meer aandacht.
Tijdens de RieslingWeeks biedt elk restaurant een 3-gangen menu incl. Duits wijnarrangement aan à 45,00 € p.p.. Sterrenzaken + 10,00 € per ster. 

3. Om in restaurants bestaande en nieuwe gasten iets anders en iets extra aan te kunnen bieden.
Een verhaal verkoopt. Over Duitse wijn is van alles te vertellen. Een aantrekkelijk verhaal maakt de wijn nog smakelijker.

4. Om in de wijnwinkel bestaande en nieuwe klanten op een speciale Duitse wijnactie te trakteren.
In overleg met de producenten zijn er ongetwijfeld interessante promoties met Duitse wijn te creëren. Het Informatiebureau voor Duitse Wijn denkt graag met u mee.

5. Om bezoek aan horeca en wijnwinkel te verhogen.
De RieslingWeeks krijgen zowel in vak- als consumentenmedia aandacht. Klanten en gasten worden enthousiast gemaakt om naar uw restaurant en/of winkel te komen.

WAAROM MEEDOEN MET DE RIESLINGWEEKS?

1. Om uw gasten en klanten te verwennen met Duitse wijn en uw omzet te verhogen.
Wat aandacht krijgt, groeit.

2. Om te profiteren van gratis publiciteit.
De RieslingWeeks worden gepromoot via Twitter en Facebook met verwijzing naar de informatie op www.duitsewijn.nl  
Meer dan 200.000 consumenten ontvangen een e-mail over de RieslingWeeks met verwijzing naar de informatie op www.duitsewijn.nl 
Op www.duitsewijn.nl worden alle deelnemende restaurants en wijnwinkels met adresgegevens vermeld.
De RieslingWeeks krijgen met advertenties en banners aandacht in PersWijn, Horecavizier, 50+ indekijker, Nouveau, Lifestyle magazines, info@thewinesite.nl, www.smulweb.nlwww.hubrechtduijker.com, www.anne-wies.nl, www.sjakes.com, www.vinoniek.nl, www.winelane.nl, www.germany.travel,  en www.asiagastronomica.com  
De RieslingWeeks wordt ondersteund door Heerlijk d.m.v. posts op facebook, twitter en instagram. De RieslingWeeks wordt eveneens aankondigd in de Heerlijk nieuwsbrief.


3. Om gebruik te maken van speciale kortingen bij aankoop van diverse deelnemende wijnhandelaren
Namen van wijnhandelaren die tijdelijk hun Duitse wijn met korting aanbieden, worden doorgegeven aan deelnemende restaurants.

4. Om mee te doen met de RieslingWeeks wijn-spijs-wedstrijd.
Wat houdt de wijn-spijs-wedstrijd met Duitse wijn in?

Restaurants die deelnemen aan de RieslingWeeks en op het moment van aanmelding onder stap 3: extra opties, hun 3-gangen menu en Duits wijnarrangement invullen, kunnen ook meedoen aan de wijn-spijs-wedstrijd. 

Een leesvakjury selecteert 6 wijn-spijscombinaties.
Waarvan 3 in de categorie -elite-restaurant- en 3 in de categorie -brasserie-restaurant-.

De restaurants van de 6 geselecteerde combinaties worden bezocht door de redactie van Proefschrift.

De genomineerden en hun inzendingen krijgen redactionele aandacht in Proefschrift.

Op maandag 02 september, tijdens Riesling&Co, in de Johan Cruijff ArenA wordt de winnaar van de RieslingWeeks wijn-spijs-wedstrijd bekend gemaakt.

De 1e prijs is een 2-daagse wijnreis voor 2 personen naar een Duits wijngebied. De 2de tot en met 5de prijs is een pakket met verschillende soorten Duitse wijn.

Voor restaurateurs: Bij interesse in deelname gelieve een e-mail te sturen naar info@duitsewijn.nl, u ontvangt dan een e-mail met inloggegevens om u aan te melden.

Voor wijnhandelaren: klik hier voor het inschrijfformulier​​​​​​​

 

 


Terug