Mooiste uitzichten Details

Mooiste uitzichten 2016

Hessische Bergstraße - Zicht op de Schlossberg vanaf de Heppenheimer Eckweg

De parkeerplaats bij de begraafplaats is aan te bevelen als startpunt voor de wandeling naar het "Schönste Weinsicht 2016". Vanaf daar loop je na ongeveer 100 meter langs de zogenaamde "Gute Zeit - Böse Zeit" - fontein. De helft van het waterspuwende gezicht lacht, de andere helft van het gezicht huilt.

Naast de fontein staat een paneel met een kaart van de Bergstraße die vooral de Heppenheimer Eckweg toont en veel informatie bevat. Dan begint een lichte stijging op de geplaveide Eckweg. Na nog eens 150 m draai je scherp naar links. (Ongeveer 30 m vrij steil, maar het pad is geplaveid).

Dan ga je automatisch weer naar links, en in noordelijke richting naar de zuil van het mooiste zicht. Naast de zuil staan drie amandelbomen die typisch zijn voor de Bergstraße. Tegenover de zuil staat een kleurrijk geschilderd typisch wijngaardhuisje. De zuil is aan alle kanten omgeven door wijngaarden met roter Riesling.

Vanaf de zuil kun je steil rechts omhoog (oost) wendelen en na 150 m kom je op een ander wijngaardpad. Nu kun je teruglopen naar de stad of verder lopen door de Heppenheimer Eckweg. Alle paden zijn geasfalteerd en kunnen in alle weersomstandigheden of met kinderwagens bewandeld worden. Je kunt de route uitbreiden met de Bergsträßer Weinlagenweg en de Bergsträßer Blütenweg.

Aantal kilometers

leicht

Gpx

GPX download

(A suitable software is required to open GPX files.)