Mooiste uitzichten Details

Mooiste uitzichten 2020

Wijnzicht over de Elbebocht in Diesbar-Seußlitz

Vanuit Weingut Lehmann loop je via het Elbe-fietspad richting Meissen en je verlaat het pad bij de splitsing "Brummochsenloch", die grenst aan het Weingut Jan Ulrich. Daar volg je de weg tot op het einde, aan een vrijstaand huis ga je naar links naar de toegang van de wijngaarden van Weingut Lehmann. Het beste loop je langs de linker- of rechterzijde van de wijngaarden tot je weer een grotere poort bereikt. Wanneer je links aanhoudt en wat klimt, passeer je een andere poort met een informatiebord van Schloss Wackerbarth. Je loopt langs een klein muurtje tot je een overdekte bank ziet. Hier bevindt zich het bekroonde wijnzicht.

De weg terug leidt rechtdoor, waar je rechts of links door de wijngaarden loopt. Bij een groen hek tref je een informatiebord over Diesbar-Seußlitz en ga je door het hek heen. (Let op: sluit het hek nadien!) Vanaf hier loop je door het bos van Seußlitz naar beneden tot je een trap ziet. Je daalt af via die trap, in het kasteelpark links aanhouden. Vanaf daar loop je over de Sächsische Weinstrasse tot aan een bosweg. Loop ongeveer 150m rechtdoor en sla rechtsaf tussen de huizen van het Seußlitzer Hof. Vanaf daar loop je direct naar het fietspad die linksaf richting Meissen gaat. Vanaf hier 1 km rechtdoor tot aan Weingut Lehmann.

3,5

leicht

Gpx

GPX download

(A suitable software is required to open GPX files.)