Details

Marketingsamenwerking DZT en DWI

08-02-2018

Het Duits Wijninstituut is premium partner van de DZT-campagne Culinair Duitsland 2018 - #EnjoyGermanFood


Het Duits Verkeersbureau (Deutsche Zentrale für Tourismus e.V., afgekort DZT) lanceert dit jaar een crossmediale themacampagne die culinair Duitsland een centrale plek geeft in zijn wereldwijde verkoop- en marketingactiviteiten.

Om de marketingactiviteiten voor de campagne “Culinary Germany" te bundelen en efficiënt te promoten, zijn de DZT en het Duits wijninstituut (Deutsche Weininstitut, afgekort DWI) een samenwerkingsovereenkomst aangegaan. In gedefinieerde focusmarkten coördineren de DZT en het DWI als hoofdpartners tal van activiteiten in het kader van de themacampagne.

In het voorjaar van 2018 organiseert de DZT bijvoorbeeld food truck-evenementen op stijlvolle buitenlocaties, met asperges, wijn en brood. Het DWI ondersteunt professioneel de evenementen met wijnproeverijen en presentaties door sommeliers en gerenommeerde wijnkenners.

Ter gelegenheid van de ondertekening van het samenwerkingsverband verklaarde Petra Hedorfer, bestuursvoorzitter van de DZT: "Het kwaliteitsaanbod van de 13 Duitse wijnbouwgebieden en de verankering van de wijncultuur in de regio's vormen een handelsmerk voor reisbestemming Duitsland. Het langjarige, uitstekende partnerschap met het DWI zal extra impulsen geven aan onze thematische campagne."

Monika Reule, directrice van het DWI, legt uit: "De samenwerking met de DZT en haar internationale netwerk biedt ons extra perspectieven bij de marketing van Duitse wijnen. Hierdoor kunnen we nieuwe markten en doelgroepen aanboren."

Over de DZT
De Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (DZT), in Nederland bekend als Duits Verkeersbureau, is het nationale bureau voor toerisme van Duitsland, met het hoofdkantoor in Frankfurt am Main. Het vertegenwoordigt Duitsland als reisbestemming namens het federale ministerie van Economische Zaken en Energie (Bundesministerium für Wirtschaft und Energie, afgekort BMWi), dat de DZT financiert op basis van een resolutie van de Duitse Bondsdag. De DZT ontwikkelt en communiceert strategieën en producten om het positieve imago van Duitse reisbestemmingen in het buitenland verder uit te breiden en het toerisme naar Duitsland te bevorderen. Voor dit doel onderhoudt het 32 ​​landelijke vertegenwoordigingen over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar ons online-perscentrum op www.germany.travel/press.

Over het DWI
Het Deutsche Weininstitut (DWI), in België bekend als Duits Wijninstituut, is de centrale communicatie- en marketingorganisatie van de Duitse wijnindustrie. De kerntaak van het DWI is het bevorderen van de kwaliteit en verkoop van wijnen uit Duitse wijnbouwgebieden door concurrentie-neutrale marketingmaatregelen in binnen- en buitenland. Daarbij gaat het met name om persaandacht en public relations, de organisatie van voorlichtingscampagnes, met inbegrip van relevante evenementen, deelname aan nationale en internationale handelsbeurzen en de organisatie van wijnpresentaties en -evenementen samen met Duitse producenten over de hele wereld. Meer informatie over de Duitse wijn en de activiteiten van het DWI is te vinden op internet op www.deutscheweine.de.


Terug Print

Copyright: GNTB / Fotograf: Jens Wegener