Details

RieslingWeeks 2017

01-02-2017

Voor de zevende keer organiseren restaurateurs en wijnhandelaren samen met het Informatiebureau voor Duitse Wijn de RieslingWeeks. Van vrijdag 2 t/m zondag 18 juni 2017 staat Duitse Riesling centraal in de horeca en wijnwinkel.


Doe mee!
* Pak de kans om vooral uw bekende en eventuele nieuwe klanten te verrassen met Duitse Riesling.
   Zodra de RieslingWeeks nationaal bekend zijn, kunnen we ons gezamenlijk focussen op nieuwe klanten!
* Lift mee op de gratis publiciteit voor uw restaurant of winkel.
* Profiteer als restaurateur van kortingen bij diverse deelnemende wijnhandelaren.
* Creëer een wijn-spijscombinatie met Duitse Riesling en win een wijnreis.
* Maak gratis gebruik van het Heerlijk reserveringssysteem.

Gun iedereen het genot van een verrukkelijk glas Duitse Riesling.

Lees meer over de vele voordelen van deelname aan de RieslingWeeks:

WAAROM RIESLINGWEEKS?
1. Om de consument, te beginnen bij u bestaande klanten, kennis te laten maken met droge en andere Duitse Rieslings.
Veel consumenten hebben geen idee hoe gevarieerd en veelzijdig Duitse Riesling is. U kunt ze verrassen met een glas en een verhaal over bijvoorbeeld de droge, verfrissende Riesling uit Franken, de lichtvoetige, fruitige uit de Mosel of de rijke, krachtige Rieslings uit de Rheingau. Het Informatiebureau voor Duitse Wijn heeft passende informatie voor u in huis.

2. Om de gastronomische kwaliteiten van Duitse Riesling onder de aandacht te brengen.
Duitse Riesling drink je als glas op zich en aan tafel. Die gastronomische kant verdient veel meer aandacht.
Tijdens de RieslingWeeks biedt elk restaurant een 3-gangen menu incl. Duits wijnarrangement aan à 45,00 € p.p.. Sterrenzaken + 10,00 € per ster.

3. Om in restaurants bestaande en nieuwe gasten iets anders en iets extra's aan te kunnen bieden.
Een verhaal verkoopt. Over Duitse Riesling is van alles te vertellen. Een aantrekkelijk verhaal maakt de wijn nog smakelijker.

4. Om in de wijnwinkel bestaande en nieuwe klanten op een speciale Duitse Rieslingactie te trakteren.
In overleg met de producenten zijn er ongetwijfeld interessante promoties van Duitse Rieslings te creëren. Het Informatiebureau voor Duitse Wijn denkt graag met u mee.

5. Om bezoek aan horeca en wijnwinkel te verhogen.
De RieslingWeeks krijgen zowel in vak- als consumentenmedia aandacht. Klanten en gasten worden enthousiast gemaakt om naar uw restaurant en/of winkel te komen.

WAAROM MEEDOEN MET DE RIESLINGWEEKS?

1. Om uw gasten en klanten te verwennen met Duitse Riesling en uw omzet te verhogen.
Wat aandacht krijgt, groeit.

2. Om te profiteren van gratis publiciteit.
De RieslingWeeks worden gepromoot via Twitter en Facebook met verwijzing naar de informatie op www.duitsewijn.nl 
Meer dan 200.000 consumenten ontvangen een e-mail over de RieslingWeeks met verwijzing naar de informatie op www.duitsewijn.nl
Op www.duitsewijn.nl worden alle deelnemende restaurants en wijnwinkels met adresgegevens vermeld.
De RieslingWeeks krijgen met advertenties en banners aandacht in PersWijn, Winelife, 50+ indekijker, Lifestyle magazines, info@thewinesite.nl, www.smulweb.nl, www.hubrechtduijker.com en www.asiagastronomica.com  
De RieslingWeeks wordt ondersteund door Heerlijk d.m.v. posts op facebook, twitter en instagram. De RieslingWeeks wordt eveneens aankondigd in de Heerlijk nieuwsbrief.


3. Om gebruik te maken van speciale kortingen bij aankoop van diverse deelnemende wijnhandelaren
Namen van wijnhandelaren die tijdelijk hun Duitse Rieslings met korting aanbieden, worden doorgegeven aan deelnemende restaurants.

4. Om mee te doen met de RieslingWeeks wijn-spijs-wedstrijd.
Wat houdt de wijn-spijs-wedstrijd met Duitse Riesling in?
Restaurants die deelnemen aan de RieslingWeeks en op het moment van aanmelding onder stap 3: extra opties, hun 3-gangen menu en Duits wijnarrangement invullen, kunnen ook meedoen aan de wijn-spijs-wedstrijd.

Een leesvakjury selecteert 6 wijn-spijscombinaties.
Waarvan 3 in de categorie -elite-restaurant- en 3 in de categorie -brasserie-restaurant-.

De restaurants van de 6 geselecteerde combinaties worden bezocht door de redactie van Proefschrift.

De genomineerden en hun inzendingen krijgen redactionele aandacht in Proefschrift en de Gault Millau Jaargids Wijn.

Op maandag 18 september, tijdens Riesling&Co, wordt de winnaar van de RieslingWeeks wijn-spijs-wedstrijd bekend gemaakt.

De 1e prijs is een 2-daagse wijnreis voor 2 personen naar een Duits wijngebied. De 2de tot en met 5de prijs is een pakket met verschillende soorten Riesling.

Voor restaurateurs: Bij interesse in deelname gelieve een e-mail te sturen naar info@duitsewijn.nl, u ontvangt dan een e-mail met inloggegevens om u aan te melden.

Voor wijnhandelaren: klik hier voor het inschrijfformulier

 

 


Terug